WARUNKI WSPÓŁPRACY Z TEXET POLAND Sp. z o.o.
§ 1
Ogólne Warunki Współpracy
- Niniejsze Ogólne Warunki Współpracy (dalej zwane: „OW”) regulują zasady realizacji zamówień przez Texet Poland Sp. z o.o., zwaną dalej: „Dostawcą” na rzecz przedsiębiorcy, zwanego dalej: „Zamawiającym”.
- OW nie znajdują zastosowania do konsumentów.
- Zamieszczona na stronie sklepu internetowego www.texet-online.pl oferta handlowa nie stanowi oferty w rozumieniu przepisu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r., kodeks cywilny (Dz. U. 1964 r., nr 16, poz. 93 wraz z późn. zm.) i powinna być interpretowana wyłącznie jako informacja, o której mowa w treści art. 71 ustawy kodeks cywilny.
- Zamówienia można składać w formie:
- pisemnej
- mailowej – na adres przedstawiciela handlowego
- faxem: +48 0 61 868 56 92
- poprzez stronę sklepu internetowego Texet-online.pl.
Zamówienie powinno zawierać opis produktu, ilość, cenę i planowany termin realizacji. - Realizacja zamówienia następuje po potwierdzeniu przez Dostawcę terminu i formy dostawy oraz ceny i warunków płatności.
- Zamówienia składane przez sklep internetowy Texet-online.pl wymagają określenia: adresu dostawy, wyrażenia zgody lub nie na częściową realizację zamówienia. Zamówienia te wymagają weryfikacji przez pracownika lub przedstawiciela Dostawcy i przekazania do dalszej realizacji, o czym Zamawiający zostanie poinformowany mailem. Realizacja zamówienia następuje po potwierdzeniu przez pracownika lub przedstawiciela Dostawcy terminu i formy dostawy oraz ceny i warunków płatności.
§ 2
Pierwsze zamówienie dla nowych Klientów
- Składając pierwsze zamówienie u Dostawcy, Zamawiający zobowiązany jest przesłać aktualny odpis z odpowiedniego Rejestru (tj. wydruk z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo odpis z Krajowego Rejestru Sądowego). Każda nowa firma w naszej bazie kontrahentów jest sprawdzana przez naszego ubezpieczyciela – firmę EULER HERMES.
- Termin realizacji zamówienia określony zostaje w porozumieniu z Dostawcą. Termin finalnego dostarczenia produktu uzależniony jest od dostępności danego produktu u Dostawcy. W szczególnych przypadkach Dostawca zastrzega sobie prawo zmiany terminu realizacji zamówienia. W takim wypadku Dostawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego o zmianie, wskazując nowy termin realizacji zamówienia. W przypadku zmiany terminu realizacji zamówienia Zamawiającemu przysługuje prawo rezygnacji z zamówienia. Aby z przedmiotowego prawa skorzystać Zamawiający zobowiązany jest złożyć oświadczenie o rezygnacji w terminie 2 dni roboczych od daty otrzymania zawiadomienia o dokonaniu zmiany terminu.
- Przy realizacji pierwszych dwóch zamówień płatność za zamówienie następuje w 100% w następujący sposób:
- towar wysyłany jest za pobraniem, albo
- płatność przelewem na podstawie faktury Pro forma, natomiast wysyłka towaru następuje dopiero po zaksięgowaniu płatności na koncie Dostawcy.
- Do momentu całkowitego uregulowania całej ceny przez Zamawiającego towar pozostaje własnością Dostawcy.
- Zamawiający ma prawo ubiegać się o otwarcie linii kredytowej u Dostawcy. Wniosek powinien być złożony w formie pisemnej. Możliwość otwarcia linii kredytowej dotyczy klientów o udokumentowanej historii współpracy z Dostawcą i nie zalegającymi z płatnościami u Dostawcy. Ostateczna decyzja w przedmiocie otwarcia dla Klienta linii kredytowej należy wyłącznie do uznania Dostawcy.
§ 3
Dostawy i transport do Zamawiającego
- Zamówienia o wartości niższej bądź równiej kwocie 2500 PLN netto realizowane będą na koszt Zamawiającego (koszt transportu za 1 szt. kartonu do 30 kg na terenie Polski przez Dostawcę do Zamawiającego = 13,50 PLN netto).
- Usługi dodatkowe:Dostawa w następnym dniu roboczym do godziny 9:00 – w zależności od wagi i ilości paczek płatne dodatkowo zgodnie z cennikiem przewoźnika DHL, aktualnym w chwili przekazania zamówienia do realizacji; tj. 50 – 133 PLN netto;
Dostawa w następnym dniu roboczym do godziny 12:00 – w zależności od wagi i ilości paczek płatne dodatkowo zgodnie z cennikiem przewoźnika DHL, aktualnym w chwili przekazania zamówienia do realizacji; tj. 35-68 PLN netto;
Dostawa w sobotę – dodatkowo 50% opłaty podstawowej.
Usługi te są dostępne zgodnie z tabelą kodów pocztowych – informacja dostępna na prośbę u przedstawiciela handlowego.
Czas realizacji zamówień uzależniony jest od dostępności danego produktu. - Termin realizacji zamówienia od 2 dni do 14 dni.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za chwilowe braki asortymentu u producenta.
- Dostawy są realizowane przez firmę kurierską DHL, zgodnie z aktualnym cennikiem.
- Realizacja częściowa zamówienia jest możliwa tylko na podstawie pisemnej zgody Zamawiającego. Domyślnie towar jest wysyłany po skompletowaniu całego zamówienia.
§ 4
Reklamacje
- Zamawiający jest zobowiązany do dokładnego sprawdzenia zamówienia niezwłocznie po jego otrzymaniu, tj. w obecności kuriera. Wszelkie stwierdzone uszkodzenia, bądź braki ilościowe Zamawiający jest obowiązany zgłosić Kurierowi.
- W przypadku dostawy towaru niewłaściwego lub uszkodzonego, Zamawiającemu przysługuje bezpłatna wymiana towaru lub uzupełnienie, w razie dostarczenia ilości niezgodnych z zaakceptowanym przez Dostawcę zamówieniem.
- Termin składania reklamacji wynosi 7 dni od daty otrzymania dostawy. Towar nie może posiadać śladów przeróbek, dodatkowych wykończeń w postaci nadruków, haftów lub innych, które nie zostały wykonane przez Dostawcę oraz nie może mieć oznak używania.
- Warunkiem przyjęcia reklamacji jest nadesłanie jej w formie pisemnej, mailowej bądź faxem i – jeżeli nie ma innych ustaleń – dostarczenie reklamowanego towaru do biura Dostawcy. Przyjęcie reklamacji musi być potwierdzone przez pracownika lub przedstawiciela Dostawcy.
- Koszty doręczenia reklamowanego towaru ponosi Zamawiający. Strony mogą w tym zakresie dokonać odmiennych ustaleń.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru powstałe w wyniku działań / zaniechań firmy transportowo- kurierskiej.
- Odcienie kolorów towarów w katalogu oraz na stronach internetowych mogą różnić się od rzeczywistych. Reklamacje z tego tytułu nie będą uwzględniane.
- Towary zamówione z Wyprzedaży nie podlegają reklamacji.
- Opłata manipulacyjna za zwrot towaru wynosi 10%. Koszty transportu ponosi Zamawiający.
§ 5
Wypożyczanie wzorów (sample)
- Dostawca wypożycza wzory produktów (sample), które posiada w ofercie, na okres nie dłuższy niż 14 dni od dnia otrzymania wzorów przez Zamawiającego.
- Podstawą do wysłania wzorów jest faktura (fv) z terminem płatności 14 dni i adnotacją „wzory z możliwością zwrotu”.
- Do kwoty netto za wzór będzie dodawana opłata za transport w wysokości 13,50 PLN netto za każdy karton o maksymalnej wadze do 15kg. W przypadku wartości wzorów poniżej 150 PLN doliczona zostaje dodatkowa opłata manipulacyjna w wysokości 15% wartości zamówienia.
- Zamawiający zobowiązany jest odesłać wzory w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od dnia otrzymania wzorów, na własny koszt do siedziby Dostawcy.
- Dostawca wystawi niezwłocznie fakturę korygująca (kv) na zwrócone wzory, o ile stan wzorów nie odbiega od stanu tych wzorów wysłanych do Zamawiającego. Usługa transportu + „opłata manipulacyjna” pozostają do zapłaty przez Klienta po otrzymaniu faktury korygującej na zwrócone wzory, w terminie wskazanym na fakturze.
- Dostawca ma prawo zwrócić wzory tylko w przypadku, gdy wzory są w identycznym stanie, w jakim były w momencie ich odbioru przez Zamawiającego. W przypadku, gdy wzory są zniszczone, poplamione, uszkodzone, zostały na nie naniesione aplikacje , nie zostały złożone w oryginalny sposób (tj. taki sam sposób, jak w momencie ich odbioru przez Zamawiającego), nie zostały zapakowane w oryginalne opakowanie, wówczas Dostawca zastrzega sobie prawo zwrotu takich produktów do Klienta na jego koszt oraz domagania się zapłaty za takie produkty.
- W przypadku gdy wzory nie zostaną przez Zamawiającego odesłane w terminie 14 dni wówczas Dostawca potraktuje pierwotnie wystawioną fakturę jako należną (ostateczną), która podlega zapłacie przez Zamawiającego w terminie na niej określonym.
- W przypadku wcześniejszej deklaracji zakupu wzorów zostanie Klientowi udzielony rabat w wysokości 25% od ceny towaru.
§ 6
Pozostałe warunki
- Dostawca może w każdym czasie zmienić OW poprzez udostępnienie na stronie internetowej Dostawcy. Zmiany OW nie mają wpływu na zamówienia złożone przez Zamawiającego przed datą wejścia w życie takich zmian.
- W sprawach nieuregulowanych w OW, znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy polskiego prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Ewentualne spory strony rozstrzygać będą polubownie. W przypadku braku porozumienia między Stronami, spory poddane będą pod rozstrzyganie sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Dostawcy.
Oferta jest kierowana do agencji reklamowych oraz pośredników B2B Ukryj